DE EN PL
dyplom2017 rzeźba projektowanie graficzne podstawy filmu i fotografii fotografia artystyczna techniki druku artystycznego rysunek i malarstwo Biennale_inspiracji

POKL

Działania POKL

 

W ramach działania POKL 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego udało się pozyskać dofinansowanie  na realizację projektu „Umiem – Projektuję – Pracuję”. Głównym założeniem jest wyposażenie dwóch nowych pracowni – grafiki i animacji 3D oraz serigrafii. Zajęcia dodatkowe prowadzone w tych dziedzinach, wizyty studyjne oraz wakacyjne staże to główne elementy dwuletniego projektu.

 

Sitodruk (serigrafia) to technika wykorzystywana w drukarstwie. Jest jedna z najlepszych i najskuteczniejszych technik druku, mająca zastosowanie w przemyśle tekstylnym, meblarstwie, a nawet w produkcji układów scalonych. Oprócz zastosowania typowo artystycznego ma również bardzo użytkową formę. Stąd duże zapotrzebowanie na specjalistów potrafiących wykonywać prace w tej technice. Co ważne w Polsce tylko w trzech Liceach Plastycznych  kształci się młodzież w tej wąskiej specjalizacji. Mogą on liczyć na pracę w agencjach reklamowych, przemyśle meblarskim, branży BHP i innych. Zastosowanie sitodruku z ukierunkowaniem na jego artystyczną specyfikę pozwoli na przygotowanie absolwentów do rynku pracy, który zakłada i umiejętności techniczne, ale także kreatywność – zaprojektowanie, przygotowanie do druku i sam druk.

 

Celem zajęć z animacji 3D jest zapoznanie się z tematem interaktywnych mediów i ich wykorzystaniem w sztuce nowoczesnej oraz nabycie umiejętności podstawowego posługiwania się aplikacjami komputerowymi. Uczniowie będą wykonywać: plakaty, kalendarze, fotomontaże, animacje 3D, motion graphics, banery internetowe, stworzą trójwymiarowe modele, poznają zagadnienia dotyczące produkcji filmowej – powstaną filmy animowane w technice 3D. Technologia ta jest powszechnie wykorzystywana przez agencje reklamowe i studia filmowe na całym świecie.  Zajęcia animacji i filmu zostały wybrane przez uczniów chcących rozwijać się w przyszłości w kierunku nowoczesnych technologii komputerowych. Zapotrzebowanie na tego typu specjalistów rośnie w bardzo dużym tempie tak samo jak postęp technologiczny wykorzystywanego sprzętu. Uczniowie Liceum Plastycznego to osoby łączące w sobie zarówno pasje artystyczne, jak i szeroko rozumiane zdolności warsztatowe. Taki właśnie model absolwenta – plastyka staramy się wytworzyć.


Działania POKL


Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionachDziałania POKL UE

Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Pieniądze z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki EFS

Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ogłosił listę rankingową nadesłanych projektów z działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. W ramach PO KL EFS w Zespole Szkół w Gronowie Górnym zostaną zrealizowane projekty na łączną sumę ponad 100 tys. zł.

  1. Technik z uprawnieniami do kierowania pojazdem samochodowym i ciągnikiem.
  2. Młodzi, ambitni, atrakcyjni zawodowo – szansą rozwoju regionu.

Uczniowie szkoły będą korzystać z bogatej oferty zajęć dodatkowych: języka angielskiego, niemieckiego, projektowania graficznego, technik graficznych. Ponadto uczniom Technikum Agrobiznesu zostaną sfinansowane w ramach projektu kursy i egzaminy państwowe na prawo jazdy kategorii B i T.
Realizacja projektów bardzo uatrakcyjni proces kształcenia w naszej szkole, uczniowie otrzymają niezbędne materiały do realizacji zajęć dodatkowych: podręczniki i ćwiczenia do nauki języka obcego, szkoła zakupi oprogramowanie komputerowe do realizacji projektowania graficznego oraz programy komputerowe do nauki jazdy.
 

 

Młodzi, ambitni, atrakcyjni zawodowoUEefs

 

„Młodzi, ambitni, atrakcyjni zawodowo – szansą rozwoju regionu”

Praca w Zespole Szkół w Gronowie Górnym od września rusza pełną parą. Oprócz tradycyjnie rozpoczynającego się 1 września roku szkolnego młodych ludzi czeka wiele nowych propozycji. Szkoła bowiem, korzystając z funduszy Unii Europejskiej - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, rozpoczyna realizację projektu „Młodzi, ambitni, atrakcyjni zawodowo – szansą rozwoju regionu”.

Dzięki zdobytym środkom w szkole będą prowadzone dodatkowe zajęcia z języków obcych oraz specjalistyczne z projektowania graficznego i technik informatycznych. Młodzież z nowopowstałego Liceum Plastycznego będzie mogła wziąć udział w zajęciach z technik graficznych, a przy okazji sprawdzić umiejętności w praktyce. Proponowane formy dokształcania są szczególnie cenne dla młodzieży wiejskiej i dojeżdżającej – stanowią one bowiem szansę na wyrównanie dostępu do edukacji. Ciekawe formy prowadzonych zajęć i ich dostępność będzie owocowała zarówno wzrostem wiedzy i umiejętności, jak i zwiększeniem samooceny wśród uczniów. Za innowacyjne formy możemy uznać wyjazdy na zajęcia w profesjonalnych pracowniach graficznych w Instytucie Sztuk Pięknych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz szkolenia u pracodawcy, pokazujące funkcjonowanie przedsiębiorstwa i znaczenie projektowania graficznego w produkcji.

Zajęcia mają przede wszystkim podnieść atrakcyjność zawodową uczniów. Nauka języków obcych oraz technologia informacyjna to przecież w czasach obecnych niezbędne narzędzia w dostosowaniu się do rynku pracy. Projekt wspomaga także pracę szkoły i wzbogaca jej warsztat w nowoczesne materiały dydaktyczne.
 
 

efsProgram Operacyjny Kapitał Ludzki.UE

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

zajęcia z technik graficznych, na zdj. Wojtek LinkiewiczMamy już za sobą pierwszy semestr zajęć realizowanych w Zespole Szkół w Gronowie Górnym w ramach projektu „Młodzi, ambitni, aktywni zawodowo – szansą rozwoju regionu”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej – Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Nasi „młodzi i ambitni” czynnie biorą udział w zajęciach z języków obcych, projektowania graficznego, a plastycy w dodatkowych zajęciach z technik graficznych. Nie ulega wątpliwości, że gdyby nie ten projekt, wielu z naszych uczniów nie mogłoby pozwolić sobie na opłacenie lekcji czy korepetycji z języka angielskiego czy niemieckiego.

Przyszedł więc czas na pierwsze podsumowania, testy kontrolne i prace. Mam cichą nadzieję, że postępy uczniów, które oni sami odczuwają, przełożą się na efekty w nauce, a dla sporej części także na wynik egzaminu dojrzałości. Nie tylko wiedza jest w tym momencie najważniejsza, ale także chęć do rozwijania swoich możliwości, korzystania z propozycji i przede wszystkim ochota to pozostawania w szkole nawet po 8 godzinach lekcji.zajęcia z programowania graficznego, od lewej Damian Zieliński, Grzegorz Młynarczuk, Paweł Mardusewicz

Chylę więc czoło przed tymi ambitnymi i wierzę, że właśnie dla takich młodych ludzi, w których widać jeszcze ochotę do zmian, warto pisać projekty i z prawdziwą przyjemnością realizować. Tym mniej ambitnym życzę, by nie było im tak ciężko sięgać po to, co mają na wyciągnięcie ręki.

DLK
 

 



efs

 

Program Operacyjny Kapitał Ludzki.ue

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

Skok w przyszłość

Cel po części został osiągnięty. Nie jest sztuką bowiem uczyć poprzez wykład, teorię a nawet zajęcia praktyczne. Sztuką jest pokazać młodzieży, że to, co robią, czego się uczą jest ważne dla ich przyszłości, dalszej nauki i kariery zawodowej.
Ten właśnie prozaiczny cel przyświecał organizatorom zajęć dodatkowych z technik graficznych dla uczniów Liceum Plastycznego w Gronowie Górnym. Po ośmiu miesiącach warsztatów w linorycie i drzeworycie przyszedł czas na „skok w przyszłość”. 5 maja młodzież na zajęcia zaprosiła firma Pujan. Pokazano im, w jaki sposób projektowanie i techniki graficzne wpływają na efekt końcowy – czyli gotowy wyrób ze szkła. Skomplikowane maszyny do cięcia materiału i technologia robienia witraży zrobiły na młodzieży ogromne wrażenie.
Jeszcze większe wyjazd do Instytutu Sztuk Pięknych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Profesjonalnie wyposażone pracownie rzeźby, rysunku, technik graficznych i fotografii na każdym z nas zrobiły wrażenie. Prace porozwieszane na korytarzach i w salach pozwoliły poczuć się jak w jednej wielkiej galerii sztuk wielu. Ta przestrzeń i możliwości, które mają studenci budziły w uczniach nutkę zazdrości. Prace starszych kolegów wpędzały w kompleksy, ale uważam, że to wspaniała motywacja. Zbliżająca się wielkimi krokami adaptacja budynku na pracownie artystyczne pozwoli uczniom na pracę w komfortowych i nowoczesnych warunkach. A tylko od ich zapału, chęci pracy i motywacji zależeć będą postępy artystyczne. Już w czasie pobytu w Olsztynie wykładowcy akademiccy traktowali naszych licealistów jak przyszłych studentów. Nie trzeba mówić, że to wielka nobilitacja. Zajęć na Uniwersytecie to oczywiście nie koniec. 29 maja uczniowie po raz drugi pojadą do Olsztyna – tym razem na praktyczne zajęcia pracowni technik graficznych, gdzie będą mogli wykorzystać prasy i materiały, do których nie mają dostępu w szkole.
Myślę, że takie dodatkowe zajęcia pozwalają uczniom przede wszystkim uwierzyć w to, że to, co robią, ma sens, że w późniejszym życiu będzie potrzebne. Budzą także ambicje do sięgania wyżej, do studiowania na kierunkach artystycznych, czy wykorzystywania talentu w późniejszym życiu zawodowym. Zajęcia odbyły się w ramach projektu „Młodzi, ambitni, atrakcyjni zawodowo - szansą rozwoju regionu”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wrażeń artystycznych młodzieży w tym roku szkolnym jeszcze nie zabraknie – pomijając udział w akcji Street-Art. - uczniowie pod koniec czerwca wyjadą na tygodniowy plener artystyczny do Tolkmicka, współfinansowany przez Powiat Elbląski, Gminę Tolkmicko i Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Szkoły. Pełni wrażeń, zapału z teczkami nowych prac pojadą na wakacje, by we wrześniu spotkać się z nowymi uczniami Liceum Plastycznego. Wszystkich chętnych do nauki w naszej szkole zapraszamy do placówki i na stronę internetową http://zs-gronowo.elblag.com.pl. Podania można składać do 29 maja 2009 roku.

Dominika Lewicka-Klucznik


Facebook YouTube Odkrywamy Talenty Rekrutacja Erasmus